Współpraca

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na ich stosowanie.

Zrozumiałem

Współpraca

Formy wynagrodzenia

Kancelaria świadczy pomoc prawną w ramach elastycznych warunków współpracy z Klientami, dostosowując się do potrzeb i możliwości osób zainteresowanych. Swoim Klientom oferujemy obsługę prawną na zasadzie stałej współpracy, a także w ramach jednorazowych lub doraźnych zleceń.

Przed przyjęciem sprawy do prowadzenia Kancelaria dokonuje analizy zagadnienia, szacując zarówno niezbędne koszty, jak i szanse osiągnięcia zamierzonego celu. Taki sposób działania umożliwia bezkonfliktową współpracę oraz możliwość przewidzenia przez klienta wydatków związanych ze sprawą. Wynagrodzenie za świadczone usługi ustalane jest indywidualnie i określane w umowie z Klientem.

Zasady rozliczeń kształtują się w sposób następujący:

  • SYSTEM WYNAGRODZENIA RYCZAŁTOWEGO

    W przypadku tego systemu wysokość wynagrodzenia za prowadzenie danej sprawy ustalana jest z Klientem z góry i pozostaje stała w całym okresie zlecenia niezależnie od liczby godzin czasu pracy efektywnie poświęconych na jego wykonanie. System ten stosowany jest w sprawach, w których można w przybliżeniu określić długość ich trwania oraz przewidywany nakład pracy.

  • SYSTEM WYNAGRODZENIA GODZINOWEGO

    System ten stosowany jest najczęściej w sprawach jednorazowych. W tym systemie wysokość wynagrodzenia zależna jest od ilości czasu poświęconego na wykonanie zlecenia. Wysokość stawki godzinowej ustalana jest indywidualnie z każdym Klientem. Rozliczenie odbywa się na podstawie raportu wykonanych czynności, który przesyłany jest Klientowi po wykonaniu zlecenia, a w przypadku dłuższego okresu jego wykonywania, w uzgodnionych cyklicznie terminach.

  • SYSTEM WYNAGRODZENIA ZA STAŁĄ OBSŁUGĘ PRAWNĄ

    Wynagrodzenie za stałą obsługę prawną ustalane jest w formie ryczałtu miesięcznego obejmującego określony limit godzin, przypadający do wykorzystania w danym miesiącu rozliczeniowym. Usługi świadczone po przekroczeniu limitu rozliczane są natomiast dodatkowo według ustalonej stawki godzinowej. Rozliczenie odbywa się na podstawie raportu wykonanych czynności, który przesyłany jest Klientowi po zakończeniu miesiąca. Klient ma możliwość kontroli statusu wykorzystania ryczałtu w celu dostosowania zleceń poprzez stały wgląd w aktualny dla danego miesiąca raport. W ramach stałej obsługi prawnej zlecenia Klienta wykonywane są priorytetowo.

  • SYSTEM WYNAGRODZENIA OD SUKCESU

    Przy niektórych rodzajach zleceń, szczególnie z zakresu windykacji wierzytelności lub dochodzenia roszczeń odszkodowawczych, Kancelaria może przystać na tzw. wynagrodzenie od sukcesu (success fee), czyli takie, którego wysokość procentowo uzależniona jest od wyniku sprawy.

  • SYSTEMY MIESZANE

    Intencją Kancelarii jest wyjście naprzeciw indywidualnym potrzebom każdego Klienta. Możliwe jest więc ustalenie wynagrodzenia mieszanego, obejmującego składowe dwóch lub więcej wskazanych systemów rozliczeń.

  • PORADA PRAWNA

    Koszt udzielenia porady prawnej ustalany jest ryczałtowo z góry w zależności od stopnia skomplikowania zagadnienia prawnego i czasu trwania porady. Przeciętny czas trwania porady prawnej wynosi 45 – 60 minut, jednakże Kancelaria pozostaje pod tym względem elastyczna w zależności od potrzeb Klienta.

Mając na względzie rodzaj sprawy w stosunku do kosztów obsługi prawnej, Klient może zlecić prowadzenie jej w całości, ale także reprezentację na określonych jej etapach lub też sporządzenie jednego lub kilku pism przez adwokata.
Wynagrodzenie Kancelarii co do zasady płatne jest z góry. Istnieje jednak możliwość podjęcia czynności na podstawie udzielonej zaliczki, jak również rozłożenie wynagrodzenia na raty lub uzależnienie w części od powodzenia sprawy w formie tzw. premii za sukces (success fee).